Studiestart 2024

På denne siden publiseres detaljert informasjon om studiestarten for høsten 2024. Alle nye studenter vil motta denne informasjonen per e-post i form av et velkomstbrev. Brevet inneholder viktig informasjon om studiestart, samlinger, undervisningstider og annen relevant informasjon.
Studiestart Vestfold og Telemark 2020

Oversikt over oppstartstidspunkt

Vi vil snart publisere en oversikt over oppstartsdatoer og tidspunkter. Oppstart for studenter vil skje ved fysisk oppmøte eller i virtuelt klasserom. Første samling for tekniske utdanninger vil vare i 3 dager.  Førsteklassinger på helseutdanninger vil ha samlinger over to dager.

Velkomstbrev

Alle nye studenter vil motta et velkomstbrev fra Fagskolen Vestfold og Telemark som spesifiserer klassetilhørighet. Nedenfor finner du velkomstbrev fordelt etter utdanning og klasse:

Bygg, anlegg og maskin

Velkomstbrev Anlegg 1ANND (dagtid)

Velkomstbrev Anlegg 1ANNK (kveldstid)

Velkomstbrev Bygg 1BYNA-P

Velkomstbrev KEM 1KEM-P

Velkomstbrev Maskinteknikk 1MANA-P

Velkomstbrev 3D-modellering 3DMAN-P

Elektro

Velkomstbrev - Elkraft (Heltid i Horten) 1EKH-H

Velkomstbrev - Bygningsautomatisering (Nettbasert med samlinger i Porsgrunn) 1BAN-P

Velkomstbrev - Elkraft (Nettbasert med samlinger i Porsgrunn) A-klassen

Velkomstbrev - Elkraft (Nettbasert med samlinger i Porsgrunn) B-klassen

Velkomstbrev - Elkraft (Nettbasert med samlinger i Porsgrunn) C-klassen

Velkomstbrev - Elektronikk (Nettbasert med samlinger i Horten)

Velkomstbrev - Elektrotekniker (Nettbasert)

Helse

Velkomstbrev - Habilitering og atferdsstøtte - Nettbasert 1HAAN-P

Velkomstbrev - Observasjons- og vurderingskompetanse - Nettbasert - 1OVKN-H

Velkomstbrev - Psykisk helsearbeid og rusarbeid - Stedbasert - 1PSRD-H

Velkomstbrev - Psykisk helsearbeid og rusarbeid - Nettbasert- 1PSRN-H

Velkomstbrev - Palliasjon - Nettbasert - 1PALN-H

Ledelse
Velkomstbrev Kjøkken og restaurantledelse - Nettbasert 1KRLN-H

Læringsplattform og IT-Håndbok for nye studenter

Før studiestart vil du få tilsendt brukernavn og passord til skolens læringsplattform (Canvas) via SMS. På læringsplattformen vil du finne emneplaner, forelesningsmateriell, og praktisk informasjon.

Vi anbefaler alle nye studenter med å gjøre seg kjent med vår læringsplattform og IT-systemer. Dette kan du gjøre ved å følge stegene i vår IT-håndbok for nye studenter

Gå til IT-Håndbok for nye studenter

Studenthåndbok

Vi anbefaler alle våre studenter å gjøre seg kjent med studenthåndboken. Denneinneholder informasjon om rettigheter, råd og veiledning, samt informasjon om tilrettelegging og fritak fra emner.

Gå til studenthåndbok

Klasseteamleder

Alle klasser har en klasseteamleder som er ansvarlig for veiledning, studentsaker og generelle henvendelser vedrørende studieløpet.
Du har fått oppgitt din klasse i velkomstbrevet, og du finner en oversikt over alle klasseteamledere fordelt på avdeling her.

Våre faglærere har avspasering/ferie frem til starten av august.

Semesteravgift og litteratur

Selve utdanningen er gratis, men det påløper en semesteravgift på kr. 1800,- som dekker blant annet medlemskap i Studentsamskipnaden og frivillig medlemskap i Organisasjonen for Norske Fagskolestudenter (ONF). Som student får du også tilbud om gratis nedlasting av Office 365 ved studiestart, og tilgang til alle velferdstjenester og studentrabatter som tilbys til studenter gjennom SSN.

Du kan forvente å motta ditt velkomstbrev i løpet av utgangen av juni 2024.
I mellomtiden kan henvendelser sendes til fagskolen@vtfk.no