Innvilget midler til bransjeprogram

Fagskolen Vestfold og Telemark har fått 3,2 millioner til utvikling av bransjeprogram innen industri- og byggenæringen og avfall- og gjenvinningsbransjen. Regjeringen har delt ut 81 millioner til gratis utdanning til fire bransjeprogram for å møte behovene i arbeidslivet og legge til rette for kompetansepåfyll og utvikling
HMS-ledelse

Av de 81 millionene har Fagskolen Vestfold og Telemark (FVT) fått tildelt 3,2 millioner. Klikk her for å lese Regjeringens pressemelding og for informasjon om hvem andre som har fått tildelt midler.

Dette vil bidra til at ansatte innen industri- og byggenæringen og avfall- og gjenvinningsbransjen i hele landet får tilbud om korte og relevante tilbud, slik at de får den oppdaterte kunnskapen de og bedriftene trenger. Tilbudene er målrettede og skreddersydd etter bransjenes behov og etterspørsel, samt utviklet i samarbeid mellom FVT, arbeidsgivere og arbeidstakere.

FVT har med dette gleden av å tilby følgende to fleksible studiepoenggivende bransjeprogram, som er nettbaserte og offentlig finansiert (dvs. ingen deltakeravgift), med planlagt oppstart høsten 2023:

• Bærekraftig og trygg håndtering av batteriavfall (5 stp.)
  • Energirådgiver for byggebransjen (3 x 5 stp.)

Virker dette interessant for deg og/eller dine ansatte i din bedrift?

Du kan allerede nå søke opptak på Bærekraftig og trygg håndtering av batteriavfall

For Energirådgiver for byggebransjen ber vi deg melde din interesse, eller ta kontakt med Pål Kyrkjebø:

Pål Kyrkjebø
E-post: paal.kyrkjebo@vtfk.no