Studiested Porsgrunn

Vi holder til på Kjølnes. Nærmeste nabo er Universitetet i sørøst-Norge, Campus Porsgrunn - som bidrar til et bredt kompetansemiljø. I området er det et rikt industriliv med stort behov for kompetanse.

Studiested Porsgrunn

Fagskolen ligger på Kjølnes, 10 minutters gange fra sentrum. Kjølnesområdet har tilbud som spenner fra barnehage til doktorgradsutdanning. Her finner du også USN, Universitetet i Sør- Norge og Porsgrunn videregående skole. Kjølnes er senter for idrettsanlegg med fotballbaner, friidrettsarena, tennishall, svømmehall, håndballhall, ny flerbrukshall og skatepark. Ny supermoderne svømmehall og friidrettshall finner du like i nærheten. Kjølnes-området er under kontinuerlig utvikling, og siste tilskudd på området er det karakteristiske Delta-bygget er siste tilskudd som rommer deler av Fagskolen, SINTEF, utdannings- og forskningsinstitusjoner. Dette skal bidra til å styrke Kjølnes som et tyngdepunkt for utdanning og forskning i regionen.

Fagskolen har nylig etablert eget studiested på Herøya, Tormod Gjestlands veg 51, her tilbyr vi passende utdanninger, bransjeprogram og kurs, med fokus på det grønne skifte, digitalisering og ny teknologi. Parkeringsplasser her er gamle parkeringen til REC, venstre side rett før bygget.

Detalbygget
Studiested Herøya

Våre utdanninger

Fagskolen Vestfold og Telemark, studiested Porsgrunn har ca. 750 studenter. Vi tilbyr studier innen helse, elektro, teknologi, bygg og anlegg.

VI tilbyr bygningsautomatisering, et meget ettertraktet studie.  Les nyhet om bygningsautomatisering i Itb- aktuelt

Heltidsstudier: Har en varighet på 2 år. Vår fulltidsmodell er basert på undervisning fem dager pr. uke etter normal skolerute.

Deltidsstudier: Alle deltidsutdanninger har en varighet fra 2 - 4 år, avhengig av studiets størrelse, og er i størst mulig grad tilrettelagt slik at studenter kan gjennomføre studiet kombinert med jobb.

Nettbaserte studier med samlinger: Studiene har en varighet på 1 - 3 år, avhengig av studiets størrelse. Det er kun to - tre dagers oppmøte på samlinger i hvert semester, til sammen fire oppmøte- samlinger på skolen pr. år. I tillegg til dette blir det ukentlig e-læring på Internett etter arbeidstid. Normalt gjøres det opptak av forelesningene.

Nettstudier: Vi har noen studier så er 100% nettbasert, har en varighet på 1 år

Se oversikt over alle våre studier her

Studieplaner finner du på høyre side under presentasjonen av hver utdanning.

Se her hvordan du søker på våre studier

Kantine

Du kan benytte kantinen i 1. etg på Porsgrunn videregående skole eller kantinen i første etasje i Deltabygget.

Her får du både varmretter, salat buffet og ferdig påsmurt i alle prisklasser.

Overnatting

Her finner du noen muligheter for overnattinger ved begge studiesteder. Det finnes også nærliggende campingplasser der du kan parkere bobil eller leie rimelige hytter Les mer om overnattingsmuligheter

Parkering

Parkeringslenker må fornyes innen studiestart og lenken er lagt i kunngjøring på Canvas. Det er mulig å registrere mer enn en bil.

Alle studenter må parkere på egne oppmerkede plasser på parkeringsplassen, merket med Fagskolen (lengst inne på parkeringsplassen).

Du må registrere kjøretøy som du bruker i lenken som du finner på Canvas. Inntil du har registrert kjøretøy må du registrere manuelt på skjerm ved skolens administrasjon eller ved inngangen til Deltabygget

Ved studiested på Herøya parkerer du gratis på gamle parkeringen til REC, rett før bygget.