Studiestart

Her finner du oversikt over studiestart for alle våre utdanninger. Du finner også mange nyttige lenker og informasjon til studiestart hos oss. Alle studenter mottar et velkomstbrev før sommeren med informasjon om bl.a studiestart, samlinger, litteratur, semesteravgift, læringsplattform, fagskolens studieår, parkeringsordning for studenter med mer. Velkommen som student hos oss!
Studiestart Vestfold og Telemark 2020

Studiestart 2024

På denne siden vil vi så snart som mulig publisere informasjon om studiestarten for høsten 2024. Alle nye studenter vil i tillegg få tilsendt denne informasjonen per e-post i form av et velkomstbrev. Brevet inneholder informasjon om studiestart, samlinger, undervisningstider og annen relevant informasjon.

Her er direkte lenke til informasjonsfliser på læringsplattformen Canvas for studiested Horten og studiested Porsgrunn:

Informasjonsflis Porsgrunn

Informasjonsflis Horten

Oversikt over alle oppstartstidspunkt

Oppstart for studenter vil skje ved fysisk oppmøte eller i virtuelt klasserom. For alle som starter første året på tekniske nettbaserte utdanninger vil første samling ha en varighet på 4 dager. Førsteklasser på helseutdanninger har samling på to dager. Se i tabell nedenfor hvordan undervisningen er lagt opp for utdanningen du skal- eller allerede er student ved.